• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Johanghost

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
21 Maj 2020
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
19
Poäng
62
Har du sambo? Barn? Har du räknat på kfm sida vad du får behålla? Tänker att bor du ensam om har knappt 6000kr efter hyra är betald så betala på bil på det…
Jag har fru och 8 barn
 

Bilagor

  • IMG_2324.png
    IMG_2324.png
    495.5 KB · Visningar: 43
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Johanghost

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
21 Maj 2020
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
19
Poäng
62
Så vad tycker ni ska jag släppa allt till kronofogden om jag inte får skuldsanering nu och sen söka om ca 3 år? Eller ska jag försöka kämpa att betala?
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 644
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
927
Avslag på ansökan…

KFM motiverar avslaget med att jag inte gjort vad som kan förväntas av mig för att betala så mycket som möjligt på mina skulder. Den enskilda händelsen som KFM pekar på är en försäljning av en bil för en MINDRE slant där pengarna gick till en anhörig. KFM menar att det talar starkt emot en skuldsanering.

De skriver också att en skuldsanering talar starkt emot mig eftersom jag skuldsatt mig med stora belopp som inte är nödvändiga för hushållets försörjning.

De skriver också att jag, trots en tidigare löneutmätning (10 år sen), tagit nya krediter för att investera på börsen. Detta talar starkt emot en skuldsanering. Det stämmer till fullo även om det var länge sen jag investerade på börsen (en huvudanledning till varför var jag är idag)

Antar att det bara är att fortsätta traggla med löneutmätning. Med KFM:s motiveringar känns det som jag aldrig kommer att få en ansökan beviljad. Antingen det eller köra in i en bergvägg och avsluta det här miserabla livet. Det väger jag emellan.
 
Senast ändrad:

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 476
Mottagna reaktioner
447
Poäng
557
Avslag på ansökan…

KFM motiverar avslaget med att jag inte gjort vad som kan förväntas av mig för att betala så mycket som möjligt på mina skulder. Den enskilda händelsen som KFM pekar på är en försäljning av en bil för en MINDRE slant där pengarna gick till en anhörig. KFM menar att det talar starkt emot en skuldsanering.

De skriver också att en skuldsanering talar starkt emot mig eftersom jag skuldsatt mig med stora belopp som inte är nödvändiga för hushållets försörjning.

De skriver också att jag, trots löneutmätning, tagit nya krediter för att investera på börsen. Detta är helt galet fel. Jag har visserligen investerat på börsen men det är flera år sedan och långt innan löneutmätning.

Vad gör man nu? Är det värt att överklaga eller är det bara att fortsätta traggla med löneutmätning och söka om typ ett år igen? :(

Beklagar avslaget! Du kan alltid testa att överklaga...du förlorar inget på det. Annars skulle jag söka igen om ett år om det blir avslag även efter överklagan.
Är som ett jäkla lotteri vem som får skuldsanering och vem som inte får det...sjukt att det ska vara så!
 

Cissis

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
3 April 2023
Meddelanden
118
Mottagna reaktioner
46
Poäng
157
Avslag på ansökan…

KFM motiverar avslaget med att jag inte gjort vad som kan förväntas av mig för att betala så mycket som möjligt på mina skulder. Den enskilda händelsen som KFM pekar på är en försäljning av en bil för en MINDRE slant där pengarna gick till en anhörig. KFM menar att det talar starkt emot en skuldsanering.

De skriver också att en skuldsanering talar starkt emot mig eftersom jag skuldsatt mig med stora belopp som inte är nödvändiga för hushållets försörjning.

De skriver också att jag, trots en tidigare löneutmätning (10 år sen), tagit nya krediter för att investera på börsen. Detta talar starkt emot en skuldsanering. Det stämmer till fullo även om det var länge sen jag investerade på börsen (en huvudanledning till varför var jag är idag)

Antar att det bara är att fortsätta traggla med löneutmätning. Med KFM:s motiveringar känns det som jag aldrig kommer att få en ansökan beviljad. Antingen det eller köra in i en bergvägg och avsluta det här miserabla livet. Det väger jag emellan.
Tråkigt… Vad är anledningen till skuldsättningen, om jag får fråga?
Kunde dom se att du sålt en bil, hur länge sen var det?
 

Cissis

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
3 April 2023
Meddelanden
118
Mottagna reaktioner
46
Poäng
157
Så vad tycker ni ska jag släppa allt till kronofogden om jag inte får skuldsanering nu och sen söka om ca 3 år? Eller ska jag försöka kämpa att betala?
Går det inte ihop i månaden så gör det ju inte det. Bättre o släppa istället för att fortsätta ta nya lån, det är ju inte heller bra för en framtida skuldsanering.
 

Johanghost

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
21 Maj 2020
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
19
Poäng
62
Går det inte ihop i månaden så gör det ju inte det. Bättre o släppa istället för att fortsätta ta nya lån, det är ju inte heller bra för en framtida skuldsanering.
Plus att just nu mår jag psykiskt väldigt skit
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp